PODSTAWA PRAWNA FUNKCJONOWANIA BIURA
Podstawą prawną funkcjonowania Biura Pełnomocnika jest art. 34 pkt. 10 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych:
"Pełnomocnik wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Pełnomocnika, które stanowi wyodrębnioną komórkę organizacyjną w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego. "
Biuro Pełnomocnika jest komórką organizacyjną Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W ramach regulaminu ministerstwa Biuro Pełnomocnika posiada własny regulamin organizacyjny. Merytorycznie Biuro Pełnomocnika podlega wyłącznie Pełnomocnikowi Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
NASZ ZESPÓŁ
W chwili obecnej Biuro zatrudnia ponad 60 pracowników, z czego ponad 14 % to osoby niepełnosprawne.
Na czele Biura stoi dyrektor, który wykonuje swoje zadania przy pomocy dwóch zastępców.
Dyrektor Biura: Monika Rusin
Zastępca Dyrektora Biura: Andrzej Łosiewicz
Zastępca Dyrektora Biura: Piotr Cieszewski
Biuro Pełnomocnika składa się z 6 wydziałów, 2 wydzielonych samodzielnych stanowisk pracy oraz 2 zespołów:
- Wydział do Spraw Aktywizacji Zawodowej
- Wydział do Spraw Usług Wspierających
- Wydział do Spraw Postępowań Administracyjnych
- Wydział do Spraw Nadzoru nad Orzekaniem o Niepełnosprawności i Ustalaniem Poziomu Potrzeby Wsparcia
- Wydział do Spraw Deinstytucjonalizacji oraz Włączenia Społecznego
- Wydział do Spraw Organizacyjnych, Finansowych i Realizacji projektów
- Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Legislacji
- Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Prawnej
- Zespół do Spraw Komunikacji i Strategii
- Zespół do Spraw Analiz i Badań
Informacja o działalności Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych